Modedokumentation. Trend Avesta 08.

Jag firade jul i Avesta. Åkte upp till pappa och grävde ner mig själv ett par dagar i hopp om att nå någon sorts inre harmoni efter månader av stress. På juldagen tog dock tristessen tag i mig. Julhelgen är för jävla långtråkig. Allt som står på schemat är ju julmat, Kalle, tomte, öppna julklappar. Alltså det skulle jag kunna göra på en timme typ. En och en halv max! (Är osäker på hur länge Kalle håller på). Och ändå måste man spendera en hel dag åt det.

Hur som helst så skulle jag och två storebröder ut på juldagen. Hemvändarhelg på Älvan. Tusen biljetter var sålda. Kombinationen min storebror the vinnördiga sommelier + lantisfolk som dricker öl ur burk  och har mössa på sig inomhur är = inte så bra. Därför riskerar han ständigt en smäll när han är ute i Avesta.

Vi ställer oss i kön (massiv folkmassa som skriker och kastar flaskor och trots att vi väntar en och en halvtimme innan vi kommit in och fått någonting att dricka så blev jag mycket underhållen. Vi får vittna polisarresterande i kön och människorna. Oh my gosh. Alla tjejer såg ut som Gina Tricot kollektion sommar 06, dom tackiga plaggen, och killarna som Idol-Robbin, håret, bandanan, v-ringade t-shirts osv. Smaklöst. Och flickor som går i kort jeanskjol och bara ben med små pumps mitt i vintern. 10 minusgrader. För bövelen.

På vägen hem kissade Dennis ute och kom in och tog på alla köttbullar med sina fingrar för att retas. Och där gick dom köttbullarna.

Bye

J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback