A girl thing!

Nu bloggar vi live från Bettish bedroom där vi alla spelar våra roller ganska väl. Jenny har fixat sushi, kopplat in allt tekniskt och sitter nu och har inte mycket att göra. Bettan sminkar sig. (punkt) och Lotten hoppas omkring i vardagsrummet och sätter på ena Danny-låten efter den andra (för tillfället If only you) efter att ha suttit och uppdaterat sig om hans liv på hans hemsida... Just nu står hon för tillfället och mimar framför spegeln.
Och så kommentaren:
- Julia vet du vad jag läste på Blondinbellas blogg idag?

Jag känner en viss hatkärlek till dessa tjejiga kvällar inne på någons rum... Plattången, sminkt, mimandet och dansandet framför spegeln, samtalen om Danny, Blondinbella, telefonsamtal med andra brudar och vad som hänt i Bettans säng... Man tror att det bara finns på film men det finns här, i Bettans rum. Och man tror inte att man är en del av dessa igentligen meningslösa, ointellektuella konversationer men det är man. Varje dag, oavsett om man vill eller är medveten om det, så är man trots allt lite girly. Vad är det igentligen för skillnad på mig och de där två tjejerna jag såg på Medis med två blåa stora fjällräven, tovigt tuperat blonderat hår, för mycket brunpuder och stora solglasögon (inomhus?!!!)? Vi tänker säkert likadant i många aspekter... Och väldigt olika i andra men ändå!

Grejen som jag sitter och ordbajsar om är väll att tjejer kan komma i många olika förpackningar, långa, korta, smala, tjocka, i mjukispyxor eller med Marc jacobs väskan, fjortis eller emo... Men i slutändan så är alla tjejer trots allt inget annat än tjejer. Suck... Denna konstiga ras som jag inte riktigt förstår varför Gud satte ner på jorden, särskilt inte när de hormondampar!

Back to the party! Peace out - J

Kommentarer
Postat av: Santippa

Ha en bra kväll!

Postat av: Sandra

Bra skrivet!

2008-03-07 @ 20:44:24
URL: http://xanndra.blogg.se
Postat av: Glenkan

Du skrev ingenting om mig, even if I asked you to. *gråter*

/ En som är sårad

2008-03-14 @ 19:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback