How to save my life

Tio minuter tills bussen skulle gå, jag har alla grejer i väskan, balettskorna är med, sist springer jag in i rummet för att hämta Podden, jag tar Podden, tittar mig om på hyllan och bordet i rummet och möts av en riktig chock. Jag kunde inte hitta hörlurarna!
Efter ytterligare några minuter av panikslaget hyperventilerat letande insåg jag att jag behövde gå ner till bussen så att jag inte skulle missa den och komma sent. När jag gick ner för backen höll jag Podden i handen (med eller utan hörlurar, jag kunde inte lämna den hemma). Jag kände mig så ensam och tom. Min älskade Poddie kändes helt naken och halshuggen... Den där lilla röda saken höll alla mina känslor och jag kunde inte lyssna på den, som att vara blind, stum och stympad. 

När jag trodde att kvällen var förstörd så hittade jag hörlurarna, långt ner i väskan... Kvällen och bussturen in mot stan var räddad. Och jag ska aldrig mera lägga saker där dom inte brukar ligga, då kanske man inte hittar dom.

J  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback